Installering af forbedret kobling

 

Installering af forbedret kobling 41-84 BIG TWIN

 

 Fjern først det gamle ”Juletræ” fra midten af koblingsskålen og rengør om hyggeligt for fedt og koblings støv. Sæt derefter det nye ”juletræ” med indbygget leje i

 

Vend koblingskålen om og fastgør lejet til koblingsskålen.

 

 

Det gøres ved at lægge den runde skive på som spændes med 6 skruer. De 6 små skruer har et moment på 80 inch-lbs = 9Nm og der SKAL bruges blå Loctite,

 

 

Monter nu koblingsskålen på gearkassen med not og en dråbe blå loctite på møtrikken. 50-60ft-lbs (68-81Nm)

Start så med sættes den tykkeste stålplade i.

 

NB: Der følger 2 små bolte med som SKAL skrues i de 2 huller som ses i bunden af navet husk det!

80 inch-lbs = 9Nm og der SKAL bruges blå Loctite

 

Fortsæt med skiftevis koblingsplader og stålplader.

 

 

Og afslut med den næst tykkeste stålplade.

 

 

Så kommer tryk pladen, som vennes som på billede, så diaphragn spring passer ned i.

 

 

Efterfulgt af spring, diaphragn

Køb erstatning eller håre spring, diaphragn HER!

 

 

og "pressure plate" der vendes med den flade side op ad.

Og til sidst låseblik og 4 møtrikker som påføres kobber fedt, inden de skrues helt i bund

evt: justeringen forgår med de skiver der er med koblingen.

 

Normalt skal man ikke bruge skiverne, da koblingen er farbriks indstillet.

Den yderste fjeder skive skal have en buning mellem 0.254-0.5mm målt i siderne når en skydelære ligges på fjederskiven og de 4 bolte er skruet i bund.
 

Du har nu mulighed for at lægge skiver på for at opnå 0.254-0.5mm

 

De små skiver inderst hvis den har under 0.254-0.5mm

 

og de store yderst hvis den har mere end 0.254-0.5mm

 

Løssen koblingskablet og skru bolten i midten af koblingsskålen ind til den går på udrykker lejet, hvorefter den skrues lidt ud igen.

Juster koblingskablet og giv den så gas!!!

 

Køb af kobling

 

Forbedret kobling